Life isn't pretty but it is totaly worth it!


En seg start men vi kör på igen!

Dagens ämne är :
Det vi utsäts för varje morgon

De flesta ungdomar vaknar upp stönande på morgonen och tänker eller säger 'jag vill inte gå till skolan'.
Men vissa vaknar faktiskt upp helt annorlunda.
De som har problem i hemmen vaknar väldigt ofta upp med att deras föräldrar bråkar.
Detta är väldigt påfrestande eftersom att jag själv ofta vaknar av det. Det har börjat bli oftare och oftare och det tar på en när man sedan ska upp och orka med skoldagen också.
Detta märks inte heller så ofta.
Och de som utsäts för detta reagerar olika på det. Vissa blir mer aggresiva ( visst så blir man det av vanlig bråk också) och andra blir depprimerade.
Jag vill bara sträka ut mig till alla där ute och säga:
NI ÄR INTE ENSAMMA OM DETTA!
Är det någon som vill prata om detta så skriv gärna en kommentar så kan vi prata privat om ni vill.
Det som stör mig på detta är också är att de drabbade får inte hjälp från sina vänner för att vännerna lyssnar inte.
Jag har försökt att dela med mig men det funkar inte. Dagens ungdomar är fan i mig för egoistiska för att bry sig om andras problem!
Och detta gör mig så jävla upprörd!
OM ni hittar/har en vän som ni kan prata med, håll fast vid den då! För jag lovar dig, dessa personer är värda allt och ska bevaras med kärlek.
Det var dagens ämne.
Ha det bra tills nästa gång
MvH TheLieInYourEye Girl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0